Assalamualaikum..sekadar renungan bersama
11:46 PM | Author: Doktor Muslim
Assalamualaikum..em,sedar tak sedar,dah sebulan kite kuar dari upm(abes premed)..so,secara kasar nyer,tnggal kurang 2 bln lg kite nak berangkat ke mesir..lame jgk kite duk sane nanti..6 tahun,insyaALLAH..dlm mase 6 tahun,mcm2 bleh terjadi..mcm kuarga aku..abg aku,4 tahun kat us,dah berlaku 2 kematian dlm kuarga aku..kehilangan nenek dan ayah..apatah lagi 6 tahun kat mesir?mcm2 boleh terjadi..

kdg2,sebelum tido,aku renung balik..adakah 6 tahun mase akan dtg,aku masih akan jumpe ibu aku?adik aku?abang2 aku?mak sedare aku?ayah sedare aku?sepupu aku?..hanye ALLAH yg tahu..bile fikir balik tentang ibu aku,rase sebak pulak..aku hanye ade ibu,tmpat aku mendapatkan kasih sayang sebagai seorang anak..takut pulak,sepanjang kat mesir kelak,apa2 terjadi kat ibu aku..aku bkn nak takutkan rakan2 sekalian,cume,nak ckp kat sini,sementara ade mase kat sini,luangkanlah mase ngan kuarga..

aku pecahkan 3 bulan mase cuti nie kpd 3 fasa..fasa pertama(sbln yg lalu) bercuti ngan kuarga..aku nak lebih rapat ngan ibu aku..fasa kedua(sekarang) mule membaik pulih jati diri..fasa ketiga(akan dtg) persiapan dr segi jasmani,emosi,rohani dan intelek..so,aku harap,korang sume,jgn ar wat hal sndiri kat umah..tak layan mak bapak..just tido jer sehari suntuk..nanti,bile dah kehilangan,baru tau cmane nak hargai seseorang..wassalam...
|
This entry was posted on 11:46 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: